
Amerikanska storföretag återupptar sina affärer med Elon Musks plattform X. Amazon har redan börjat annonsera igen, och enligt Wall Street Journal planerar även Apple att återvända, rapporterar Breakit.
Amerikanska storföretag ändrar sin hållning gentemot Elon Musks företag. Efter en period av bojkott återupptar flera bolag nu sina affärer med techmiljardären, rapporterar Financial Times enligt Breakit.
Ny kurs för annonsörerna
Amazon har återvänt som annonsör på X och var enligt analysfirman Sensor Tower en av plattformens tio största annonsörer i januari. Wall Street Journal rapporterar att även Apple planerar att återuppta sin annonsering.
Förra året pausade flera företag sin annonsering på X efter ett kritiserat inlägg från Musk. Som motdrag stämde han bolagen för vad han kallar ”olaglig bojkott”. Enligt Wall Street Journal har fler företag, däribland Lego, Pinterest och Shell, nyligen lagts till i stämningen.
Fler samarbeten presenteras
Apple har även uppdaterat sitt iPhone-system för att möjliggöra uppkoppling mot Musks Starlink-satelliter för T-Mobile-användare, skriver Financial Times. Boeing, Visa och Oracle är andra bolag som nu lyfter fram sina samarbeten med Musks företag.
JP Morgan har också avslutat en treårig stämning mot Tesla. Storbanken är ett av flera företag som under den senaste tiden har stärkt sina band med Musks bolag.