Facebook noscript imageFord förlorade 45 miljarder på elbilar
Ford förlorade 45 miljarder på elbilar
Jim Farley. Foto: FordPhotographer/CC BY 4.0
Jim Farley. Foto: FordPhotographer/CC BY 4.0

Den amerikanska biltillverkaren Ford gjorde en rörelseförlust på 4,8 miljarder dollar i sin elbilsdivision Model E under 2025. Omräknat motsvarar det ungefär 45 miljarder kronor.

Vid bolagets resultatsamtal för fjärde kvartalet som sammanfattade vd Jim Farley läget med några ord som snabbt började spridas bland analytiker.

Denna artikel är endast för prenumeranter

Välkommen att prenumerera på Bulletin. Då får du tillgång till hela artikeln och allt vårt exklusiva innehåll. Välj din prenumeration och bli en del av Bulletins community idag.