Ford förlorade 45 miljarder på elbilar

Jim Farley. Foto: FordPhotographer/CC BY 4.0
Den amerikanska biltillverkaren Ford gjorde en rörelseförlust på 4,8 miljarder dollar i sin elbilsdivision Model E under 2025. Omräknat motsvarar det ungefär 45 miljarder kronor.
Vid bolagets resultatsamtal för fjärde kvartalet som sammanfattade vd Jim Farley läget med några ord som snabbt började spridas bland analytiker.