Facebook noscript imageLidls mål: 100 nya butiker i Sverige
Ekonomi
låsaLidls mål: 100 nya butiker i Sverige
Lidls butik vid Sveavägen i Stockholm. Arkivbild. Foto: JANERIK HENRIKSSON/TT
Lidls butik vid Sveavägen i Stockholm. Arkivbild. Foto: JANERIK HENRIKSSON/TT

Lågpriskedjan Lidl tar kunder från sina konkurrenter, enligt bolagets senaste bokslut. Och expansionsplanerna fortsätter. Drygt 200 butiker ska bli 300 på sikt, enligt Sverige-vd:n Jakob Josefsson.

Under förra årets inflationssmäll låg mycket fokus på de kraftigt stigande matpriserna. Den tyska lågpriskedjan Lidl gick då ut och frös priserna på ett stort antal produkter.

Denna artikel är endast för prenumeranter

Välkommen att prenumerera på Bulletin. Då får du tillgång till hela artikeln och allt vårt exklusiva innehåll. Välj din prenumeration och bli en del av Bulletins community idag.