Milans första samarbete med ett modemärke gick inte hem hos supportrarna. Lagets fjärdetröja kallas för en av de fulaste matchtröjorna i klubbens historia.
På klubbens hemsida släpptes i dag designen på lagets fjärdetröja publikt – till mångas besvikelse var den under förväntningarna.
Milan står enligt dem själva för ”stil, mode och innovation” därmed representerar det nya matchstället precis detta genom att blanda ” fotbollsinspirerad klädkultur utanför planen och innovativa funktionskläder för fotbollsändamål”.
Fansen: ”Den absolut fulaste tröjan i klubbens historia”
Tröjan har fortfarande de klassiska svarta och röda ränderna, men endast på en begränsad del av tröjan. Shortsen är helvita och bryter inte av mot den nedre delen av tröjan som även den är vit.
I kommentarsfältet på Milans senast publicerade bild på Instagram, ett bild föreställande forwardsstjärnan Oliver Giroud iklädd fjärdetröjan, rasar supportrarna.
”Är detta ett aprilskämt?”, skriver flera missnöjda supportrar.
”Har ni tvättat den i blekmedel eller fick skrivaren slut på färg?”, skriver ett flertal andra
”Den absolut fulaste tröjan i klubbens historia”, skriver en mycket ilsken Milansupporter efterföljt av ett flertal svordomar.
Utöver detta pryds kommentarsfältet med flertalet emojis föreställande skratt- och kräksmileys.
Tröjan släpps till försäljning den fjärde april och kommer att gå att köpa hos ett utvalt antal leverantörer samt Milans fysiska och digitala butiker.
Nu återstår frågan, aprilskämt eller inte? Milan har ännu inte bekräftat eller dementerat.
Läs även: Fotboll: Cas avslår Rysslands överklagan