Staten blir ägare i kärnkraft: ”Historiskt beslut”

Genrebild. Foto: Stefan Kühn Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0
Regeringen och Videberg kraft är överens om att staten går in som delägare med 60 procent av bolaget, meddelar statsminister Ulf Kristersson på en pressträff i Visby.
Avtalet presenterades på torsdagen vid en pressträff i Visby där statsminister Ulf Kristersson (M), energi- och näringsminister Ebba Busch (KD), Johan Britz (L) och Mattias Bäckström Johansson (SD) deltog.