Facebook noscript imageStaten blir ägare i kärnkraft: ”Historiskt beslut”
Staten blir ägare i kärnkraft: ”Historiskt beslut”
Genrebild. Foto: Stefan Kühn  Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0
Genrebild. Foto: Stefan Kühn Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0

Regeringen och Videberg kraft är överens om att staten går in som delägare med 60 procent av bolaget, meddelar statsminister Ulf Kristersson på en pressträff i Visby.

Avtalet presenterades på torsdagen vid en pressträff i Visby där statsminister Ulf Kristersson (M), energi- och näringsminister Ebba Busch (KD), Johan Britz (L) och Mattias Bäckström Johansson (SD) deltog.

Denna artikel är endast för prenumeranter

Välkommen att prenumerera på Bulletin. Då får du tillgång till hela artikeln och allt vårt exklusiva innehåll. Välj din prenumeration och bli en del av Bulletins community idag.