Ungersk kannibal äter lik utanför sjukhus

Misstänkta kannibalen grips. Foto: POLICE.HU
En trettioårig man har gripits i Budapest misstänkt för att ha grävt upp lik och ätit dem. Mannen arbetar som patienttransportör på ett sjukhus, där han ska ha hittat mänskliga kvarlevor. Vid en husrannsakan hittades skallar, ben och ett hjärta i en burk. Mannen ska ha erkänt att han lagat mat av och ätit delar av kvarlevorna.
Den misstänkte togs i förvar den sjuttonde juni efter ett tips till Ungerns nationella utredningsbyrå. Under förhör erkände mannen att han samlat kroppsdelarna och uppgav att han hyste ett djupt intresse för människokroppen. Han ska också ha erkänt att han tillagat och ätit delar av det han samlat, rapporterar GB News.