Facebook noscript imageKorn: Vänsterns reaktion kom som på beställning
Opinion
Korn: Vänsterns reaktion kom som på beställning
Reklamen som fick debattörerna att rasa. Foto: American Eagle
Reklamen som fick debattörerna att rasa. Foto: American Eagle

Den märkliga debatten om klädmärket American Eagles annonskampanj med skådespelerskan Sydney Sweeney visar hur de som förstår att avläsa trenderna inser att woke är över och hur de som inte förstår det uppträder precis som programmerade dockor, som utan att inse det själva ger företaget den bästa gratisreklamen.

Reklam är en mångmiljardindustri där det gäller att inte bara göra reklam, utan också att få folk att tala om reklamen, att uppmärksamma den. Många cyniker har hävdat att all uppmärksamhet är bra och det finns gott om historier om filmstjärnor och andra som betalat tjuvar för att stjäla deras bilar, för att tidningar skulle skriva om dem.

Denna artikel är endast för prenumeranter

Välkommen att prenumerera på Bulletin. Då får du tillgång till hela artikeln och allt vårt exklusiva innehåll. Välj din prenumeration och bli en del av Bulletins community idag.