Den 20 mars startar Formel 1-säsongen 2022 och tyska Sport har listat hur mycket varje arrangör betalar under året för att få arrangera en tävling.
Nykomlingen i Formel 1-cirkusen Miami i USA betalar inget extra för att arrangera loppet 2022. De arrangerar loppet tillsammans med Internationella Formel 1-förbundet, FIA. Annars är det Monaco som betalar det minsta beloppet för att få arrangera det klassiska stadsloppet sista söndagen i maj. Där betalar arrangören ungefär 141 miljoner kronor, listar tyska sajten Sport.
Dyraste racen går av stapeln i Saudiarabien 27 mars och i Azerbajdzjan 12 juni och kostar arrangören ungefär 516 miljoner kronor vardera.
Två raceländer ligger inte i kalendern för 2022, Qatar och Kina, men de har dyra kontrakt med F1.
Formel 1 säsongen 2022
Här är listan på när racen körs och hur mycket arrangören får betala per race.
20 mars, Bahrain – ungefär 422 miljoner kronor
Bahrain International Circuit och kontraktet sträcker sig till 2022.
27 mars, Saudiarabien – ungefär 516 miljoner kronor
Jeddah Corniche Circuit och kontraktet sträcker sig till 2025, men från och med 2023 planeras tävlingen att genomföras i Qiddiya.
10 april, Australien – ungefär 328 miljoner kronor
Albert Park Circuit och kontraktet sträcker sig till 2023.
24 april, Imola, San Marino – ungefär 188 miljoner kronor
Autodromo Enzo e Dino Ferrari och kontraktet sträcker sig till och med 2025.
8 maj Miami, USA – debuterar i samarbete med FIA
Miami International Autodrome och kontraktet sträcker sig till och med 2031.
22 maj, Spanien – ungefär 234 miljoner kronor
Circuit de Barcelona-Catalunya och kontraktet sträcker sig till 2026.
29 maj, Monaco – ungefär 141 miljoner kronor
Circuit de Monaco och kontraktet sträcker sig till och med 2021, men nu förhandlar man om 2022 och banan finns med i kalendern.
12 juni, Azerbajdzjan – ungefär 516 miljoner kronor
Baku City Circuit kontrakt till och med 2024.
19 juni, Kanada – ungefär 282 miljoner kronor
Circuit Gilles-Villeneuve och kontraktet sträcker sig till och med 2029.
3 juli, Storbritannien – ungefär 234 miljoner kronor
Silverstone Circuit och kontraktet sträcker sig till 2024.
10 juli, Österrike – ungefär 234 miljoner kronor
Red Bull Ring och kontraktet sträcker sig till och med 2022.
17 juli, Frankrike – ungefär 206 miljoner kronor
Circuit Paul Ricard kontrakt till och med 2022.
31, juli, Ungern – ungefär 375 miljoner kronor
Hungaroring och kontraktet sträcker sig till och med 2027.
28 augusti, Belgien – ungefär 206 miljoner kronor
Circuit de Spa-Francorchamps och kontraktet sträcker sig till och med 2022.
4 september, Nederländerna – ungefär 282 miljoner kronor
Circuit Park Zandvoort och kontraktet sträcker sig till och med 2023.
11 september, Italien – ungefär 234 miljoner kronor
Autodromo Nazionale di Monza och kontraktet sträcker sig till och med 2024.
25 september, Ryssland – ungefär 469 miljoner kronor
Sothi Autodrom 2022, 2023 till 2025 på Igora Drive Circuit i St Petersburg.
2 oktober, Singapore – ungefär 328miljoner kronor
Marina Bay Street Circuit och kontraktet sträcker sig till och med 2028.
9 oktober, Japan – ungefär 234 miljoner kronor
Suzuka International Racing Course, och kontraktet sträcker sig till 2024.
23 oktober, Austin, USA – ungefär 234 miljoner kronor
Circuit of The Americas kontraktet gick ut 2021, men finns i kalendern 2022. Förhandling pågår.
30 oktober, Mexiko – ungefär 234 miljoner kronor
Autódromo Hermanos Rodríguez och kontraktet sträcker sig till 2022.
13 november, Brasilien – ungefär 234 miljoner kronor
Autódromo José Carlos Pace och kontraktet sträcker sig till och med 2025
20 november, Abu Dhabi – ungefär 375 miljoner kronor
Yas Marina Circuit har kontakt till 2030.
Utanför tävlingskalendern 2022
Kina – ungefär 469 miljoner kronor
Shanghai International Circuit kontrakt till 2025.
Qatar – ungefär 516 miljoner kronor
Losail International Circuit kontrakt till och med 2031.
Läs även: Hamilton: ”Ge fansen pengarna tillbaka”