Myndigheterna lägger miljonbelopp på Almedalen

Foto: Kriminalvården & Försvarsmakten
När Almedalsveckan drar igång i Visby samlas inte bara politiker och lobbyister på Gotland. Åtta av landets tio största myndigheter kommer också att finnas på plats med seminarier, paneldiskussioner och egna arrangemang – till en kostnad på flera miljoner kronor. Det rapporterar Altinget.
Försvarsmakten blir en av de mest synliga myndigheterna under veckan. Myndigheten ska delta i över 100 seminarier och använder återigen HMS Carlskrona som bas i Visby. Fartyget fungerar både som mötesplats, transportmedel och boende för personal.