Facebook noscript imageStaten blir delägare i ny kärnkraft
Staten blir delägare i ny kärnkraft

Regeringen har kommit överens med Videberg kraft om villkoren för statligt stöd till ny kärnkraft. Det meddelade statsminister Ulf Kristersson under en pressträff i Almedalen, där staten uppges gå in som delägare i projektet.

Regeringen närmar sig en utbyggnad av kärnkraften. Det framför statsminister Ulf Kristersson under Almedalsveckan i Visby.

Denna artikel är endast för prenumeranter

Välkommen att prenumerera på Bulletin. Då får du tillgång till hela artikeln och allt vårt exklusiva innehåll. Välj din prenumeration och bli en del av Bulletins community idag.