Staten blir delägare i ny kärnkraft
Regeringen har kommit överens med Videberg kraft om villkoren för statligt stöd till ny kärnkraft. Det meddelade statsminister Ulf Kristersson under en pressträff i Almedalen, där staten uppges gå in som delägare i projektet.
Regeringen närmar sig en utbyggnad av kärnkraften. Det framför statsminister Ulf Kristersson under Almedalsveckan i Visby.