Fotot på Tiger Woods när han slår sitt andra slag i tävlingen PGA Championships andrarunda på Southern Hills Country Club i Tulsa, Oklahama, under fredagen har blivit viralt. Inte för sitt slag, utan för åskådaren Mark som njöt av spelet och sin öl i stället för mobilen.
Bilden som blev viral visade hur i stort sett alla i publiken på Southern Hills Country Club, där PGA Championship, avgjordes i helgen, håller upp sina mobiltelefoner och förevigar stjärnan Tiger Woods utslag. Alla utom Mark, som i stället ser ut att njuta av spelet och håller ett stadigt tag om sin öl, av märket Michelob Ultra. Nu har bryggeriet erbjudit Mark ett reklamkontrakt, skriver sajten frontofficesport.com.
Joy is living in the moment. Take it from @TheMichUltraGuy...Drop a 🍺 if you agree. pic.twitter.com/VHIcRD3Siq
— Michelob ULTRA (@MichelobULTRA) May 24, 2022
Souvenirer
Nu har bryggeriet tryckt upp souvenirer med Mark och hans öl från fotot. De skriver på Twitter att Mark var svår att nå, men de hittade honom enligt frontofficesport.com. Nu har bryggeriet förevigat honom med souvenirer i form av en t-shirt och en keps med sloganen ”It’s only worth it if you enjoy it”.
We found #TheMichelobGuy. As you can imagine, Mark was hard to reach. He proved it’s only worth it if you enjoy it, so we immortalized him with some merch. Grab a tee and rock it at the next golf event for a chance to win some free ULTRA. pic.twitter.com/bfZRo0aQ1w
— Michelob ULTRA (@MichelobULTRA) May 24, 2022
Läs även: Larmet: Flaskbrist hotar läsken och ölen hos svenska bryggerier