Under natten mot fredag var det flera kunder på Swedbank som blev av med pengar på sina konton. Problemet ska nu vara löst, enligt Swedbank.
Det var under torsdagskvällen som flera kunde se röda siffror på sina bankkonton. Flera tusentals kronor rapporterades ha försvunnit enligt många kunder.
Presskommunikatör på Swedbank, Ralf Bagner sade då att banken var i full gång för att åtgärda problemet.
Nu ska problemet vara löst för samtliga personer som drabbats.
– Arbetet med att rätta saldouppgifter är nu klart. Kundernas saldo är uppdaterade och korrekta. Det kan finnas kunder där autogirobetalningar inte har genomförts. Om detta kvarstår efter måndag behöver kunderna kontakta mottagaren, skriver Swedbank i en uppdatering
Banken har även uppgett att man ska ersätta kunder som på grund av driftstörningen drabbats av förseningsavgifter för uteblivna betalningar.
Läs även: Swedbank: Bopriser nära smärtgränsen